Két szemszög - Egy szerelem
2017. február 15. írta: Szóvilág

Két szemszög - Egy szerelem

Alex Flinn:

Kiss in Time

Csók, pont jókor

 

A könyvről:

  • Vörös pöttyös sorozat tagja
  • Fordította: Balogh Eszter
  • Terjedelem: 376 oldal
  • Stílus: humoros
  • Elbeszélőmód: E/1 jelen, felváltva Talia és Jack szemszöge
  • Nagyszerű befejezés

 

   Fülszöveg:

   Taliát egy átok sújtja…
Jack megtöri az átkot.
Mondták, hogy óvakodjak az átkozott orsótól, de ez annyira elbűvölő volt, hipnotikus…
Csak egy kis kalandra vágytam aznap, mikor megléptem a turistacsoporttól. De találni egy kómában lévő várost, egy állati dögösen kinéző, alvó kiscsajjal… na ez nem éppen az volt, amire számítottam.
Ugyanott ébredtem, de egy egészen más időben – egy idegen lágy csókja ébresztett fel.
Én nem azért csókoltam meg, hogy segítsek rajta. Néha csak úgy muszáj megcsókolnod valakit. Nem tudtam, hogy ez fog történni.
Most aztán bajban vagyok, hiszen apám, a király szerint romlásba döntöttem az országunkat. Nincs más választásom, mint megszökni ezzel a közemberrel!
Most aztán jól megszívtam ezzel a gügye királykisasszonnyal meg az ékszerekkel tömött bőröndjével… A jó hír: a szüleim totál ki lesznek akadva!
Randigondjaid vannak? Próbáld ki, zárd az ajkad egy szunyókáló bombázó ajkaihoz, aki aztán 316 évesnek bizonyul.
Vajon egy csók átsegíthet mindenen – akár az időn is?

 

A történetről:

A Kiss in Time a Beastlyhez hasonlóan egy klasszikus mese feldolgozása, jelen esetben a Csipkerózsikáé. A történet eleje mondhatni a szokásos, elátkozott hercegnő, boszorkány, orsó, ezzel mindenki tisztában van. Azonban egy hatalmas ugrással – miután mindenki álomba szenderült a királyságban (Eufráziában) – napjaikban találjuk magunkat.

A fiatal Jack szülei unszolására európai körúton vesz részt barátjával, és ezt cseppet sem élvezi. Kalandot
keres, hogy elüsse idejét, így bukkan rá az alvó királyságra és szépséges hercegnőjére, akit megcsókol. Váratlanul mindenki felébred, és kiderül, hogy a királyság a hercegnő óvatlansága miatt tönkrement. A hercegnő, Talia apja haragra gerjed, ezért a lány kiszabadítja a börtönbe vetett Jacket, és együtt elszöknek vissza Amerikába. Ennyit az alaptörténetről, lássuk néhány szereplőt.

 

Vélemény:

Alex Flinn szokásához híven nagyon kreatív technikával modernizálta a mesét. Kifejezetten élveztem a két szemszög váltakozását, hiszen így bekukkanthattunk mind Jack, mind Talia gondolataiba. A Beastly kapcsán emlegettem Lindy személyiségének kiforratlanságát, nos, itt emiatt ezt nem hiányoltam, ezért is nyerte el ez a könyv jobban a tetszésemet társánál.

Talia, azaz Csipkerózsika: A fiatal meglehetősen önző és beképzelt királylány első találkozásra talán undoknak tűnik majd (az is!). Azonban, ahogyan kibontódik a történet, és beleszeret Jackbe, megváltozik személyisége. Törődni fog másokkal, elismeri saját hibáit.

Jack: Egy átlagos, bulizós srác, aki nemrég szakított cicababa barátnőjével. Habár a háta közepére sem kívánja a hercegnő nyavalygását, bizony ő is megkedveli Taliat, amikor meglátja valódi arcát. Végül a lánynak köszönhetően mer szembenézni apja elvárásaival, és saját útjára lépni.

Malvolia: Ő lenne a gonosz boszorkánk, azonban ne ítélj elsőre, a végén kiderül az igazság. Nekem nagyon tetszett a fordulat.

Alaptéma: Természetesen a két fiatal szerelme, némi felnőtté váláshoz szükséges döntések meghozatala, illetve saját magunk felvállalása. A történet bonyodalmát az okozza, hogy Jack nem herceg és nem szeretett bele azonnal a hercegnőbe. Honnan tudhatják hát főszereplőink, hogy eljött az igazi? (Ezt mi magunk sem vehetjük készpénznek az életben!) Innen jön egy újabb konfliktus: az átkot véglegesen csupán az igaz szerelem csókja töri meg. Mi lesz Taliával? Újra elragadja a boszorkány?

Pluszpont és érdekesség: Malvolia próbái nekem nagyon bejöttek a végén, imádtam a karakterek jellemfejlődését

Kedvenc karakter: Jack és Malvolia

Negatívum: számomra kicsit vontatott volt az eleje

Értékelés: 8/10

Kinek ajánlom: Felnőtteknek egyaránt, akik szeretnék a gyermeki énjüket kicsit megölelgetni. Talán nem a legkomolyabb könyv, de párórás kikapcsolódásnak bőven megfelel. 14 éves kortól ajánlott!

Kedvenc idézetek:

 „– És közben arra gondoltál, mennyire szép vagyok? 
Vágok egy grimaszt, ő pedig folytatja. 
– Ó, nem érdekes. Persze hogy erre gondoltál. Mindenki egyetért abban, hogy én tökéletesen káprázatos vagyok. 
– Meg szerény
.”

„South Beachen minden nő elképesztően magas és hihetetlenül karcsú. Talán valami éhínség, vagy egy skarlátjárvány söpörhetett itt végig.”

„– Honnan tudjam, hogy nem fogsz itt hagyni engem örökre? 
Megvonja a vállát. 
– Sehonnan. Történetesen meg is fordult a fejemben.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szavakvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr4812263552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása