Egy csepp irodalom
2017. február 25. írta: Szóvilág

Egy csepp irodalom

Február 25. – Irodalmi kisokos sorozat #1

Vajon mi történt február 25-én az irodalom világában?

 1842. február 25-én született Karl May a híres író. A német szerzőnek köszönhetjük többek közt Winnetou kalandjait, Az Ezüst-tó kincsét és Old Shatterhandet.

Idézetek műveiből:

„Minek nekem a gazdagság? Az embernek csak annyi kell, hogy éhségét és szomjúságát csillapítsa. Vannak helyzetek, amikor étel-ital híján elpusztul az ember, és akkor az arany meg a gyémánt sem segíthet rajta. Az igazi drágakő az egészség, a munkabírás és a becsület, mely barátokat szerez az embernek.”

„Az ember akarata szabad. Bizonyos mértékben tőle függ, hogy az élete paradicsom lesz-e vagy pokol.”

„Nem ítélkezem embertársaim fölött, amíg meg nem ismertem őket.”

„Van egy láthatatlan bíró, akit magunkban hordozunk, és akit nem lehet hazugságokkal megtéveszteni. Néma, és mégis beszél, éjjel-nappal szüntelenül halljuk, amint ítélkezik fölöttünk.

1983. február 25-én halt meg Tennessee Williams, eredeti nevén Thomas Lanier Williams. Az amerikai író több műfajban is alkotott. Híres művei például: A vágy villamosa, Macska a forró bádogtetőn, Az ifjúság édes madara, Üvegfigurák. Pulitzer díjat is nyert.

„Két hely között az idő a legnagyobb távolság.”

„Imádkozz a vadszívűekért, akik csapdában vergődnek.”

„Mindannyian magányos rabságra vagyunk ítélve, saját bőrünkben, életfogytig.”

„Ha annyian magányosak, ahányan magányosnak tűnnek, megbocsáthatatlan önzőség lenne egyedül magányosnak lenni.”

„Nekem nem kell a valóság! Én varázslatot akarok!”

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szavakvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr9812290299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása