Kasie West: Szívességből szerelem #kritika#
2017. április 26. írta: Szóvilág

Kasie West: Szívességből szerelem #kritika#

Kasie West:

Szívességből ​szerelem

A könyvről:

  • Eredeti cím: The Fill-In Boyfriend
  • Kiadó: Menő könyvek
  • Terjedelem: 304 oldal
  • Fordította: Sándor Alexandra Valéria
  • Nézőpont: E/1 múlt
  • romantikus, young adult, középiskola

Fülszöveg:

Giával az iskolai bál kezdete előtt fél órával szakít a pasija, ezért kétségbeesésében vakmerő lépésre szánja el magát. Arra kér egy vadidegen srácot, játssza el egy estére, hogy járnak. A terv egyszerű: két óra, pár kegyes hazugság a barátnőknek. A baj csak az, hogy Gia nem tudja kiverni a fejéből a helyes ismeretlent. Aztán az élet úgy hozza, hogy viszonozhatja a szívességet … Tényleg egyre fontosabbak lesznek egymásnak, vagy kamu az egész? Alapulhat-e bármi is hazugságon? Mit gondolnak majd a barátnői, ha kiderül az igazság? Tényleg ennyire számít, hogy ki mit gondol? 

Vélemény:

Egy nagyon aranyos történet az önmegismerésről, az igaz barátságról és a szerelemről. Könnyed nyári olvasmánynak kiváló. Leginkább tinédzsereknek és fiatal felnőtteknek ajánlom, de élvezhető kicsivel idősebb korosztálynak is.

Gia, a történet főhősnője, a legnépszerűbb lány a középiskolában barátnőivel, ráadásul az iskola önkormányzatának elnöke, ám amikor váratlanul szakít vele a barátja, egy hazugság teljesen megváltoztatja az életét. Rá kell jönnie, mennyire felszínesek a kapcsolatai, és ő maga is mennyire fellengzősen viselkedik csupán azért, hogy megtartsa a tökéletes lány látszatát.

Hayden, a hirtelen jött pót-barát és furcsa húga ébreszti rá őt a kiábrándító valóságra. Elkezdi másként látni a világot, a családját és nem utolsó sorban önmagát is. Végül belátja, hogy fontos megtalálnia a valódi énjét, és jobb emberré válni, minthogy ragaszkodjon népszerűségéhez és álkapcsolataihoz.

Giát a történet elején nagyon idegesítőnek találtam, pont úgy viselkedett, mint egy buta liba. Azonban, ahogyan haladtunk előre a történettel, és karaktere fejlődött, megváltozott, úgy kedveltem meg a lányt.

A kedvenc karakterem nekem mégis Reb lett, Hayden húga. Nagyon eredeti és egyenes lány, aki bár néha elég nyersnek tűnik, mégis lágyszívű.

Pozitívumok:

Mellékszereplők érdekesek: Hayden bolond, művész anyukája, Reb.

Humor: vicces párbeszédek.

Kedvenc jelenet: lányok ordítozása a szobában, mire Hayden bejön.

Negatívum:

Elég kiszámítható a cselekmény. Nincs benne túl sok izgalom, de anélkül is szórakoztató.

Kicsit összecsapott a befejezés.

A végére én vártam volna a gonosz Julie-val egy kis egymásra találást. Reméltem kiderül, hogy mért volt ilyen szemét vele, és kibékülnek, mert látja, hogy Gia sem tökéletes.

Értékelés: 7/10

Idézetek:

– Hayden, mintha téged hallottalak volna. Kell az arcod. 
– Anya, itt van egy barátom – mutatott rám Hayden. 
– Nem értem, hogy ez miért lenne akadály – mosolygott rám az anyukája. – Őt is hozhatod.

 

– Kérlek! 
-Jaj, hát mivel ilyen szépen kéred…Nem.

 

– Most kábé olyan vagy, mint egy előítéletes paraszt. 
– Mindig is kábé olyan voltam – vonta meg a vállát. – Azt hittem, egy hajóban evezünk. Mi történt? 
– Próbálok jobb ember lenni.

 

– Általános iskola óta ugyanazok a barátai. Mind sportolnak. Ő viszont… 
– Ne mondd ki – kérte Hayden. 
– …kocka. 
– Kimondta.

 

– Fantasztikusan nézel ki, Gia. Mint mindig. 
– Köszi. Te is. 
– Szerinted fantasztikusan nézek ki? 
– Kiszemeltelek egy parkolóban, hogy játszd el a lovagomat. Szerinted bárkivel megelégedtem volna? 
– Hát ez igencsak kétértelmű, mert a „kiszemelés” azt sugallja, hogy bő volt a választék. Pedig csak én voltam ott. Úgyhogy igen, szerintem bárkivel megelégedtél volna. 
– Akkor még szerencse, hogy fantasztikusan nézel ki. 
– Igen, az.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szavakvilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr2912456575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása